Tuesday, March 13, 2007

Editeringsbøvl og svinekød

Det er lykkedes at placere billeder ind i teksten dér, hvor jeg ønsker det. Oven i købet uploadet fra mit eget album hos Goggle (Web Album). Hurra!

Det forgår ved at Albumsoftware genererer en html kode, som man kopier bare ind i posten under Edit Html . Men, men... det skal jo ikke være så nemt.

Jeg har valgt billedets størrelse large (800 pixel) som viste sig - først efter posten var blev published- at være beskåret så billeder følger tekstens brede. Den er ret smal i den template jeg har valgt. Øv.
Sjovt nok ser det helt ok i previev.

Så forsøgte jeg at finde en anden template, hvor teksbreden var, ja, bredere. Det var der desværre ingen blandt standard templates. Øv igen.

Løsningen nu kan være at jeg skal modificere html koden i den valgte template ved at ændrede marigins. Det kræver dog genopfriskning af html'en. Venter lige lidt...

Jeg valgte et kompromis. Gik i html koden og ændrede size parameter til 400 for alle billeder. Det er bare synd når man skyder med 7 megapixels så man kan blære sig med fine, store billeder og skal så reducere det til noget småteri.
Import (upload) af billeder fra egen pjuter funker heller ikke godt. Jeg kunne ikke placere billeder midt i teksten, der hvor cursøren stod: billedet havnede hver gang i topen af posten. Øv. Jeg har kontaktet Picasa usergruppen og har fået noget der ligner hjælp, men har ikke prøvet hints endnu.

Mere brok. Posten bliver dateret med oprettelsesdato og ikke med publiceringsdatoen. Usexet.

Nok med brok.

Så er der kommet en lille protest fra min egen datter. Se under comments til mine madfordomme. Tine aka Jazzy T. spørger om man ikke må ku' li' spareribs BBQ, flæskesteg mv.
Kære Jazzy T.
Der er ikke forbudt at ku' li' de ting du nævner. Det jeg mener er bare min bedømmelse af kødsmag. I en ordnet rækkefølge.
NB!Jeg tro, at jeg kan flytte grisekød foran kalkun.Der er ikke særlig meget smag i kalkun.
Jeg spiser da ofte griseting fx leverpostej og skinke - helst parma eller spansk lufttørret - også en glaseret udgave jeg selv laver, og mange pølser. En gang imellem står der grisetærer i gele (mmmh...grisetærer) på vores julebord. Så siger jeg at "det er altså sidste gang jeg gider at stå midt om natten og pille kød fra de bittesmå knogler og andet debris".
Men så gentager jeg igne - synd at kalde det overvældende succes bland min familie - til næste år. Ces't la vive.
Jeg har desværre fået forværret mit forhold til grisekød da min lam-pusher gav os en gang nogle svinekotteleter. De var befænget man det man kalder ornelugt (3-Methylindol bland venner). Det smagte forfærdeligt og har frataget os lysten til at spise svinekød fremover. Det var en trumatisk oplevelse der krævede krisehjælp som vi aldrig fik.

Jeg har spist meget flæskekød i mit tidligere liv. Flæskesteg, medisterpølse, kotteleter, U name it. Her en lille opskrift fra det tidligere liv:

Man tager passende antal kotteleter . 2 pr. person er passende fordi de smager temmelig godt, øhhh... hvis man kan lide det ;)
Man forsteger dem, lægger på en passende staniolark, dryser med lidt tørret oregano, lægger 2-4 udblødte, tørrede (1 time i varmt vand) svampe på, fx Karl Johan, hælder lidt piskefløde ved, og lukker staniolpakkerne tæt, lægger hele svineriet i et fad/bradepande i ovnen ½ time i 200°C og vupti, du har lavet noget som kan kaldes velsmagende svin. Prøv det.

Når Tine ikke spiser flæskekød så synger hun. Smukt. Skriver selv musik og tekst.
Du kan se Tines hjemmeside, som jeg har haft æren at hjælpe til i sin tid med 2 fingere på tastaturen for at ordne html-koder og tage analoge billeder under indspilning af en cd hos Bach-Piano og Recording, hvor Hanne, Tines moder har sin daglig gang. Se også Tines ny gruppes site her. Northjazz, som gruppen hedder er ved at indspille en ny skive i denne måned. Du kan høre Tine synge på begge sites.
Prøv det også.

That's all folks.

1 comment:

Jerzy said...

Dette er prøvetest (pleonasm hørt i ingeniørkredse).
Just for ta prøve om jeg modtager besked i min maibox, at der er ankommet en comment.

/Jerzy